Ik ben er! - Reisverslag uit Leh, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Leh, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Juli 2008 | India, Leh

Lieve allemaal,

daar zit ik dan, na toch wel een vermoeiende vlucht, in een meditatiecentrum vlak in de buurt van Leh. De vlucht is verder perfect gegaan. Al was het afscheid met Petra moeilijk en mijn zenuwen hoog. Tjonge, wat vond ik het ineens spannend en een maand weg lang!
Zat ik toch op dezelfde vliegtuigrij als Katja Schuurmans! Dat gaf in ieder geval wat leuke afleiding 8 uur lang (nu zou er een smiley moeten komen, maar die krijg ik niet uit dit ouderwetse toetsenbord..). Eenmaal in Delhi willen ze me gelijk allemaal afzetten, me met dure taxi's naar het nationale vliegveld brengen, etc. Maar ik ben goed ingelezen en laat me niks wijsmaken. Tot een knul uit Canada me vraagt hoe ik toch in godsnaam alleen durf te reizen in India, hij is al flink wat geld afhandig gemaakt, met een pistool als dreigement.. Poeh, dan word ik toch ook wel wat minder stoer moet ik zeggen. Maar goed, uiteindelijk gratis vervoerd naar het nationale vliegveld, om pas in de ochtend door te vliegen naar Leh. Op dat vliegveld ben ik samen met een dame uit Belgie, en kunnen we elkaars spullen, en elkaar in de gaten houden, met al dat gespuis wat er rondloopt.
Die hoogte trek ik in het vliegtuig al niet echt, kotsmisselijk, ook van de enorme draaiingen die het vliegtuig maakt om dwars door de bergen van de Himalaya op de plek van bestemming te kunnen komen. Al zijn de gezichten werkelijk prachtig en adembenemend. Maar ben echt ZO blij als we er zijn en er een meneer met een bordje met Linda Roos op mij staat te wachten! En dan nu dus in het meditatiecentrum. Heb flink last van de hoogte, Leh ligt op 3500 meter, dus hou me erg rustig. Veel drinken, eten lukt niet echt, darmen al gelijk overstuur..niet geslapen vannacht, wennen aan de warmte, een longcapaciteit die door de hoogte met meer dan de helft lijkt te zijn geslonken, de cultuur, en daarnaast genieten van de enorme rust die hier is. Het centrum staat echt tussen de bergen, waarbij op de toppen van de bergen de sneeuwlagen te zien zijn, prachtig! Hier blijf ik nu een paar dagen aclimatiseren. Voor de liefhebbers: www.mahabodhi-ladakh.org.
Hier zitten meer toeristen, o.a. Luka uit Italie, de rest volgt een meditatiecursus in stilte dus die zeggen weinig ;-).
Zo...hier laat ik het even bij. Zelfs het typen is vermoeiend, toetsen die niks doen, punten en haakjes die op andere plaatsen staan dan in NL op het toetsenbord, en de angst dat de stroom eruit vliegt en alles weg is. Geen ontvangst hier trouwens qua mobiel, dus in nood...mailen!

Tot de volgende mail!!
Veel liefs, Linda

  • 02 Juli 2008 - 12:11

    Anya:

    geniet volop en pas goed op jezelf. Dikke tût!

  • 02 Juli 2008 - 12:24

    Pascale:

    Hey.. wat leuk om zo een beetje met je mee te reizen! Hoop dat je je gauw fit voelt en volop kunt genieten. Wel eten vandaag he?

    Veel liefs - denk aan je!
    Take care x

  • 02 Juli 2008 - 12:30

    Eveline:

    Ik hou van je!
    Dikke knuffel

  • 02 Juli 2008 - 15:11

    Edith:

    Lieve Lin, mooi dat je goed bent aangekomen!! Lekker genieten nu van alle belevenissen.
    Kuz

  • 02 Juli 2008 - 15:35

    Karen:

    he meid

    wat super zeg, ik had je voicemail nog gehad maar ben te laat om te reageren, dan maar zo.

    Hoe lang blijf je in het meditatie centrum en ga je in die maand nog meer doen, echt super zeg, nou ik blijf je verhalen volgen. oh en als je het even moeilijk hebt zal ik aan je denken X


  • 02 Juli 2008 - 18:38

    Esther:

    Klinkt goed. En laat je lijf maar lekker rode bloedcellen aanmaken, dan komt het met je diffusie wel goed :-) (een smily die hier wel kan)
    Lfs,Est

  • 02 Juli 2008 - 20:18

    Tante Ykje:

    Linda we leven met je mee
    maar vinden het best wel griezelig. Ga niet direct allen op stap.
    Fijn dat we je kunnen volgen.Liefs S.en Y

  • 03 Juli 2008 - 07:55

    Selby:

    Lieverd!

    Goed om te weten dat je veilig bent aangekomen.
    Heftig hé zo een hoogte verschil.Duurt echt wel even voordat je daar aan gewend bent. Voordeel is wel dat als je terug bent je een mega conditie hebt.
    Qua Katja Schuurman: leuk uitzicht!
    Hier natuurlijk niet veel gebeurd sinds je weg bent. Behalve dan dat het heeeeel benauwd is geweest. En iets minder gezellig...
    Vreemd om me voor te stellen dat jij nu in zo een andere wereld zit. Ik ben heel benieuwd hoe het voor je zal zijn de aankomende week.
    Dag Schatje!
    Selby


  • 03 Juli 2008 - 18:53

    Miriam:

    Hey stoere,
    Een beetje tegenslag in het begin beloofd iig veel grote bergen en goeds voor de rest van de reis! Geniet van alle mooie ontmoetingen. Ik beleef mee. Kus M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Leh

India 2008

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2008

de laatste dagen in India...

25 Juli 2008

Aftellen geblazen!!

21 Juli 2008

4 dagen Enfield!!

17 Juli 2008

So far so good!

13 Juli 2008

en dan ineens is het koud!
Linda

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 60210

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 11 April 2012

Israel!

02 November 2009 - 29 November 2009

Laos 2009

01 Juli 2008 - 29 Juli 2008

India 2008

10 Februari 1972 - 30 November -0001

Levensreis van Linda

Landen bezocht: