en dan ineens is het koud! - Reisverslag uit Leh, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu en dan ineens is het koud! - Reisverslag uit Leh, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu

en dan ineens is het koud!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Juli 2008 | India, Leh

Lieve allemaal,
weer even een teken van leven uit het gezellige, mooie en ondertussen koude/natte Leh!
Het gooit de plannen wat in de war..
ik zit ondertussen nog steeds in het Oriental guesthouse, echt een mooie plek tussen de bergen, lieve mensen en leuk kontakt met andere gasten.
Gisteren met 7 dames van hier (Tatjana en ik, en 5 50-plussers, ook wel eens leuk ;-)) naar het Hemis festival geweest, een groot Tibetaans festival met veel traditionele muziek en dans en tibetaanse kledij/ gekleurde maskers en meer. Mohammed brengt ons allen samengepropt in het taxibusje naar Hemis, zo'n 1,5 uur rijden. We hebben in de drukte een mooie plaats weten te bemachtigen om het hele spel te aanschouwen. Maar helaas, helaas, de regen komt met bakken uit de hemel en het is koud!! (Super Selby, die poncho die ik van je kon lenen!). Ook vele markten en souveniers, dus alles heb ik ondertussen ingeslagen, m'n backpack een paar kilo zwaarder ;-).
Oh, wat heb ik weer mooie foto's weten te schieten, alles is zo kleurrijk en die koppen van die Tibetanen, werkelijk schitterend! Vanwege de enorme drukte krijg ik ineens een tibetaans kindje op m'n nek, die anders niks kan zien. Moeders staat te glimmen, haar kleine op zo'n grote blonde dame, echt heel grappig, de hele familie komt dit aanschouwen ;-).
Kom ik ook 'mijn vrienden' uit de Mahabodhi nog tegen, leuk! (ben trouwens vergeten te schrijven dat ik met hen nog naar de 'verjaardag' van de Daila Lama ben geweest, waarbij we ook zijn residence in Choglamsar van binnen mochten bekijken, we lopen hier heel wat feesten af ;-))
Rond 16uur zijn we koud en nat, maar moeten we helaas op Mohammed wachten die ons weer komt halen. We beginnen maar allerlei liedjes te zingen om de tijd te doden en de kou te vergeten, echt ZO gelachen, kanons, John Denver, alles komt voorbij. Tot ik de kunst van The Secret maar wil oefenen....als we nu bestellen dat Mohammed hier binnen 5 minuten is, dan....en terwijl we elkaars handen vasthouden en intunen op deze bestelling, staat Mohammed nog geen minuut later voor ons met zijn taxi!
Thuis een warme douche en vroeg gaan slapen!
Vanochtend hebben we met z'n 4'en van hier een orakel-dame bezocht in Sabu. Ze schijnt in heel het land bekend te zijn vanwege haar gaven...dus wijn erheen, ik vooral uit nieuwsgierigheid, de andere dames met een belangrijke vraag (je moest met een vraag komen).
Een hele kleine ruimte volgepropt met mensen, in afwachting van deze dame. Tjonge, ik heb echt m'n lachen in moeten houden ;-). Ze begint met een soort chanting om zelf in trance te komen, doet dit met instrumenten, met rijstkorrels en andere (vieze)dingen, daarna kunnen we om de beurt met een vraag komen. Omdat ze alleen Tibetaans spreekt is er een vertaler bij. Maar deze orakel-dame is nogal agressief...we zitten niet precies zoals zij het wil hebben, graait dan een handvol rijst bijelkaar en gooit het keihard tegen een paar mensen aan die ergens anders moeten gaan zitten, en haar blik zegt genoeg. Oefff...niet echt uitnodigend om een vraag te stellen. En de antwoorden die ze geeft zijn 'moet je mee naar de dokter', of ik kan je alleen zegenen', en slaat je dan half weer weg naar je plaats met een stok. Nou, mocht ik ook falen als zelfstandige IC-verpleegkundige, dan kan ik nog orakel-dame worden in Utrecht misschien. Maar dan een minder agressieve ;-). De andere dames met wie ik was waren van haar onder de indruk, nou, dan ben ik te nuchter. Daarbij, als je echt een gave hebt en je hebt 'een lijn' lopen met boven, dan geloof ik niet dat daar agressie bij hoort.. Ach, het was een grappige ervaring!

Voor morgen een Enfield gehuurd, joehoe! Heb eerst een stukje gereden op een 'echte indiase', maar alles zat omgekeerd, + links rijden is vragen om ongelukken. Heb me echt een rotje gelachen, en de mensen om me heen ook denk ik. Uiteindelijk dus toch maar besloten om een Enfield te huren waarbij het hetzelfde rijdt als op een europese motor..spannend! Ik haal de Srilankese dame op uit Mahabodhi en en dan samen op pad (als Duo Penotti, superblond met super zwart ;-)).
Bedacht me vandaag dat ik sinds ik hier ben nog geen dag alleen heb doorgebracht. Stoer he, alleen reizen..niet dus ;-)

Hoop dat het weer beter is in NL?!
Weer lieve groeten vanuit hier en nogmaals, echt ZO leuk om jullie reakties hier te lezen.
Tot gauw!!

Kus, Linda.

  • 13 Juli 2008 - 11:07

    Esther Lisa:

    zo weer een prachtig verhaal. een enfield moter heb ik nog nooit van gehoord dus het zal wel een bijzondere zijn. dat je scheef van dat meisje op je nek maar je weet dan ben je altijd een bezienswaardigheid je kunt daardoor al gratis overnachten.hier is alles goed tot gauw liefs van ons

  • 13 Juli 2008 - 11:31

    B De Boon :

    Hou het maar op een grappige ervaring waaruit je wat geleerd hebt Barend.

  • 13 Juli 2008 - 17:46

    Mark:

    Ha orakeltje van me! Wat lezen je verhalen lekker weg zeg. Ik zie het zo voor mijn geest en moet er ook om lachen! Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik denk vaak aan je. Geniet van het moment, succes met de Enfield. Ik verheug me op je volgend verslag.
    Dikke zoen, Mark

  • 14 Juli 2008 - 07:18

    Nancy:

    kicken joh, rijden op een enfield!!
    dat lijkt mij ook wel wat.
    grt,
    Nancy

  • 14 Juli 2008 - 09:03

    Tamara:

    Hoi Linda,
    Tjee echt gaaf zo'n vakantie. Je maakt genoeg mee. Geniet er van met zijn allen maar dat zal wel lukken zo te lezen..
    liefs Tamara

  • 14 Juli 2008 - 15:15

    IJkje En Beja:

    Hallo Linda,
    Wat een belevenis! Leuk om je verslag te lezen en zo een beetje te volgen. Geniet van alles en doe voorzichtig (is tekst van mem).
    Kus van ons

  • 15 Juli 2008 - 14:25

    Mirjam:

    Hey Knuffel vriendin!

    Wat super gaaf om je avonturen te lezen. Ik kijk al uit naar je volgende verslag.

    San en ik zijn net terug van n weekje Zakynthos ook leuk hoor, maar jou verhalen maken ons wel erug warm voor het India /Nepal avontuur...

    Goed dat jij de boel daar een btje voor ons verkent ;-)

    Wel weer veilig terug komen hoor!

    dikke liefs & xSoen

  • 15 Juli 2008 - 19:28

    Heit:

    Ik dacht dat ik niks meer hoorde, geen mailtjes kreeg.
    Totdat ik op volgende klikte en 3 verhalen kreeg te lezen. Dom van me he,
    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Tot ziens.
    Heit.

  • 16 Juli 2008 - 17:34

    Marika:

    He Linda, wat maak je een geweldige reis!! ik was natuurlijk even nieuwsgierig omdat ik ook in India ben geweest. Veel plezier en geniet er van. Groetjes Marika (uit Heerenveen)

  • 18 Juli 2008 - 15:13

    Karen:

    he super vrouw

    volgens mij hebt je het wel naar je zin daar.

    gaaf he op een enfield door india. ene wel erg dat je zomaar was vergeten dat je naar de verjaardag van de dalai lama was geweest, hoe kun je dat nou verg...??

    Meid, leef je maar flink uit, en geniet vooral, ik reis met heimwee een beetje met je mee

    x uit een erg nat nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Leh

India 2008

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2008

de laatste dagen in India...

25 Juli 2008

Aftellen geblazen!!

21 Juli 2008

4 dagen Enfield!!

17 Juli 2008

So far so good!

13 Juli 2008

en dan ineens is het koud!
Linda

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 60225

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 11 April 2012

Israel!

02 November 2009 - 29 November 2009

Laos 2009

01 Juli 2008 - 29 Juli 2008

India 2008

10 Februari 1972 - 30 November -0001

Levensreis van Linda

Landen bezocht: