de laatste dagen in India... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Roos - WaarBenJij.nu de laatste dagen in India... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Roos - WaarBenJij.nu

de laatste dagen in India...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal, weer heelhuids thuis aangekomen vanochtend, wil ik toch nog graag de laatste verhalen met jullie delen!

Manali was echt supergaaf! De dag op pad met de nichtjes Annemarie en Noor en Jelle was echt supergezellig. Tijdens de lunch in Vashisht hadden Annemarie, Noor en ik al bedacht dat Jelle wellicht ook wel motor zou kunnen rijden (ik had Jelle nog niet ontmoet, maar dacht gelijk aan een grote stoere Frieze knul ;-)), en dat we dan met z'n 4én op 2 motoren de omgeving zouden kunnen gaan verkennen... Maar niks van dit alles, Jelle woont in A'dam, is supersoft (grapje ;-)) en heeft nog nooit zelfs brommer gereden... Daar gaat het motorplan! (al is het in India trouwens ook vrij normaal om met 4 man op een motor te gaan zitten, maar dit hebben we maar niet gedaan haha). Het wordt een Jeep inclusief chauffeur, super! We hebben het echt heel gezellig, veel gelachen. Merk dat ik dit wel heb gemist, gewoon lekker nederlands praten, adrem reageren en dan elkaars humor snappen!
De chauffeur heeft het helemaal naar z'n zin, en gaat helemaal los in alles willen laten zien, van tempels tot mooie uitzichten, en met een lunch die ECHT Indiaas is..(en niet te vergeten gaat hij ook los in z'n harde indiase rijstijl..iets minder tof..).
Het mooiste moment van de dag vind ik het bezoek aan het dorpje Jana. Het is hier ZO Indiaas, zo lief, zo onbedorven bijna. We zijn er een bezienswaardigheid, en sinds je op de digitale camera de foto's terug kunt bekijken wil iedereen maar wat graag op de foto, om zichzelf daarna te bekijken, wat met de nodige lachsalvo's gepaard gaat ;-).
Tot slot van de dag nog naar Naggar, waar ook een kasteel is. OF we zijn ondertussen verzadigd na een dag op pad te zijn, OF het kasteel is echt niks, want we zijn in een poep en een scheet uitgekeken. Een superdag!

Zondagochtend dan vroeg op om naar het vliegveld in Kullu te gaan, om 8.40 vertrekt m'n vlucht en het is ook zeker nog 1,5 uur rijden vanaf Manali. Ik ben er goed op tijd, maar het vliegtuig naar Delhi helaas veels te laat...pas om 13uur stijgen we op potver! Gelukkig heb ik mijn boek om de tijd te doden.
In Delhi met de Riksja naar de Ashram, spannend waar ik terecht ga komen! Moni Swami, de man die ik in Spituk heb ontmoet, verwelkomt me gastvrij. Hij neemt me ook gelijk mee naar een (dure!) kamer, waarbij ik niet weet dat ik daar de hoogste der hoogsten in de Ashram-wereld ga ontmoeten! (hij lijkt echt sprekend op Osho, de voormalige Baghwan). Ik voel me echt op gesprek bij een zeer belangrijk iemand, merk dat ik mijn woorden zrgvuldig afweeg en kontinu let op hoe ik zit..niet echt gemakkelijk.
Daarna vertelt Moni dat hij morgenvroeg voor een belangrijk iets in Bambay moet zijn, en mij niet alleen achter wil laten in de Ashram, dus brengt hij me ergens anders naar toe zegt 'ie. En zo kom ik in Delhi zuid terecht, een elite buurt, in een huis met marmer en heeeel veel Osho aan de muur..het Osho meditatie centre. Ik slaap er voor niks, maar moet wel zien te dealen met 2 mannen (een duitser en een indier) die lichtelijk opdringerig en vooral erg geinteresseerd in me zijn (en into Osho, en dan ben je wellicht per definitie ook op sex gericht?). Pfff...hier in Delhi begin ik sowieso wat een negatief beeld van mannen te krijgen, ze willen allemaal wat van me! Het wordt tijd om naar huis te gaan...!!!
Naaast de verveldende mannen krijg ik hier ook wat van de drukte, de hitte en de benauwdheid. Echt loeiheet!
Heb nog wel het een en ander per riksja bekeken, waaronder de Lotustempel wat ruines en tempels. Ben nu op het punt dat ik geen tempels meer kan zien ;-).
Alleen al het rijden in een riksja is een waar avontuur, wat een chaos op de weg daar, ongelofelijk! Waar we hier met 2 auto's naast elkaar rijden, doen ze dat daar met 6, lopen er ondertussen ook nog koeien en honden de weg over en is de claxon iets wat je continu ingedrukt houdt...GEK word je ervan!
Het was goed om gisteravond het vliegveld binnen te lopen, op weg terug naar.....NL!

Goed om weer thuis te zijn, dankbaar dat alles zo goed is gegaan en dat ik nog steeds gezond en heel ben!!
Morgen zal ik wat foto's toevoegen hier, om jullie naast mijn verhalen een visuele indruk te geven van mijn mooie reis.
Nogmaals bedankt voor al jullie leuke en lieve reakties (ook buiten deze site om)!! Dat was echt harterwarmend!

Zo, zin in m'n eigen bed nu!! ;-)
Kus, Linda.


  • 29 Juli 2008 - 20:07

    Anya:

    Welkom thuis!! Geweldig reisverhaal! En ben nu ontzettend benieuwd naar je foto's! Tot gauw!

    Dikke tut!!

  • 29 Juli 2008 - 21:08

    Bernadette:

    Namaste, moppie! Welkom in het klefwarme Kikkerlandje! Maar dat zal vast wel meevallen, na de hitte van India. Kom lekker " aan" hier, ik bel je snel voor een bakkie! Knuf, Bernadette

  • 29 Juli 2008 - 22:10

    Tante Ykje:

    Fijn dat je weer thuis bent natuurlijk honds moe maar wel na geweldige
    ervaringen.Wat betreft temperatuur hoef je even niet te aclimatiseren.We hebben zo van dit verhaal genoten,bedankt. Hopelijk komt ook nog een persoonlijk verhaal.
    Welkom. gr. Sj en Y.

  • 30 Juli 2008 - 05:43

    Marielle:

    oost west thuis best?
    in ieder geval geldt dat voor je eigen bedje! lekker uitslapen, en daarna hier verder genieten van de tropische hitte ;)
    ah ja.. en je weet het he, de Maarsseveense Plassen liggen hier voor je klaar ter verkoeling...
    liefs!

  • 30 Juli 2008 - 06:55

    Nancy:

    welkom thuis!
    liefs,
    Nancy

  • 30 Juli 2008 - 06:56

    Gea:

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Ben onwijs benieuwd naar de foto's en geniet lekker van je vrije tijd thuis!!!

  • 30 Juli 2008 - 11:59

    Laura:

    Fijn dat je weer heelhuids terug bent!!

    Liefs Laura

  • 31 Januari 2009 - 18:06

    Annemarie:

    hi Linda,
    hoe is het met je? ik ben nu mijn india verhaal aan het uittikken om er vervolgens een fotoboek van te maken, maar het schiet nog niet echt op haha. Heb je een nieuwe baan gevonden? Met ons alles goed, huis, studie, werk je kent het wel. groetjes, van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

India 2008

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2008

de laatste dagen in India...

25 Juli 2008

Aftellen geblazen!!

21 Juli 2008

4 dagen Enfield!!

17 Juli 2008

So far so good!

13 Juli 2008

en dan ineens is het koud!
Linda

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 60217

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 11 April 2012

Israel!

02 November 2009 - 29 November 2009

Laos 2009

01 Juli 2008 - 29 Juli 2008

India 2008

10 Februari 1972 - 30 November -0001

Levensreis van Linda

Landen bezocht: