Uitrusten....! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Linda Roos - WaarBenJij.nu Uitrusten....! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Linda Roos - WaarBenJij.nu

Uitrusten....!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 November 2009 | Laos, Luang Prabang

De reis is gister voorspoedig verlopen. De vliegticket voor Luang Prabang was zo geboekt en die Starbucks en massage maakten de 3 uur wachten op het vliegveld best aangenaam ;-).
Ik was even vergeten dat Thaise massage anders is dan wat ik gewend ben in Utrecht...thais is beHOORlijk pittig..m'n ledematen werden daarbij kanten opgeslingerd waarbij ik bang was dat ze acuut af zouden breken. Vandaag dus spierpijn, maar dan ook echt overal! Voorlopig wacht ik nog even met weer een massage, al willen ze me hier wel op iedere hoek van de straat een massagesalon mee naar binnen lokken.
Eenmaal hier op zoek naar een rustiger kamer. Ik dacht dat dat gelukt was, tot ik er 's avonds achter kwam dat mijn raam naast een bar zat...een verschrikkelijke herrie. Uiteindelijk m'n spullen weer gepakt, betaald voor die nacht en zo liep ik om 21uur (nederlandse tijd 15uur, ondertussen dus al heeeeel lang zo goed als wakker en totaal kapot na de vlucht en de jatlag) met m'n ziel onder de arm en de schouders vol bagage over straat te zeulen. Maar goed, nu een luxe onderkomen, uitzicht op niks, pikkedonker, maar het is er STIL. En het internet is er nog gratis ook, dus ik zal jullie overladen met berichtjes ;-)

Vandaag een soort van rustig aangedaan (m'n kies voelt godzijdank beter!), al voelt het niet zo. Eerst veel gewandeld, langs vele tempels, en toen ik erachter kwam dat je eem fiets kon huren voor een euro toen ging dat echt ineens veel leuker langs al die tempeltjes ;-). Kan nu geen tempel meer zien overigens. Verzadigd voor de komende 4 weken vrees ik.. Al heb ik vandaag onwijs veel monnikjes gesproken, overal waar ik kwam kwamen ze op me af, dolblij hun engels te kunnen oefenen. Erg leuk. Een monnik nodigde me uit hun sessie chanting en meditatie bij te wonen vanmiddag. Een uur van rust, luisteren naar de mannenstemmen, daarna de stilte in. Maar nog niet echt stilte in mij merk ik. Teveel keuzes wat te doen hier, alles is leuk, maar m'n energie eigenlijk nog wat te weinig. Kan het ook een soort van niet overzien hoe m'n weken hier in te delen, om weer op tijd in Bankok te zijn en vooral niks te missen... Maar goed, weer even terug naar mijn filosofielessen, vooral NU genieten...en de controle ervan af.

Morgen een dag een motor huren, weg uit de drukte hier, op naar de watervallen hier in de buurt.. Schijnt er prachtig te zijn qua natuur, en je kan er heerlijk zwemmen.

Tot gauw weer!!
Liefs Linda.


  • 04 November 2009 - 14:07

    Heit:

    Mooi dat je goed bent over
    gekomen.
    Niet teveel denken aan je kiezen, dan heb je er ook geen last van.
    groeten heit

  • 04 November 2009 - 14:10

    Mark:

    "Zelfs al heb je tienduizend akkers, dan kun je toch maar één maat rijst per dag eten; zelfs al heeft je huis duizend kamers, je hebt 's nachts maar zes voet ruimte nodig."
    (chinees spreekwoord)

    x

  • 04 November 2009 - 21:06

    Najat:

    Hallo schat,

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat.
    Geniet er lekker van en hou ons op de hoogte.
    Dikke knuffel.

  • 04 November 2009 - 22:11

    Ditta:

    Hallo Lieverd,

    Ik zou je deze week nog even bellen, om even lekker bij te kletsen. Te laat dus, de vogel is al gevlogen. Dan maar via de email. Alles goed hier, zit nu weer wat vaker achter de computer, want ben weer aan het studeren (ja het houd inderdaad nooit op hier). Ben net 3 weken fulltime student geweest, wat wel heel erg leuk was. Maar nu moeten er weer verslagen komen.
    Met Timo alles prima, het is al een echt jongetje (geen baby meer) en hij praat je de oren van het hoofd (van wie zou hij dat nou hebben).
    Maar ik hoop dat je een hele leuke reis hebt, lekker uitrusten en ik houd je in de gaten.
    Groetjes en een dikke tut, Ditta

  • 05 November 2009 - 20:12

    Annette:

    Hee lieverd!
    Wat fijn om te lezen dat het wat beter gaat met je kies!
    Ben benieuwd of je inmiddels wat rust hebt kunnen vinden, en lekker op de motor aan het touren bent.
    Ik ben echt jaloers op je trouwens, hier komt de regen met bakken uit de lucht en ik ben echt zo moe, ik kan niet tegen de herfst.
    Zou dus dolgraag mijn duim opsteken en een stukje met je meeliften op de motor....
    Pas goed op jezelf moppie, en veel plezier daar!

  • 06 November 2009 - 17:23

    Anne Marie:

    Hi,
    Heb je site maar eens opgezocht en lees nu met veel plezier je doen en laten. Stoer hoor! Wie weet ga ik ooit ook nog eens alleen ...
    Hier herfst en regen !
    Dus geniet daar maar !

    groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Laos 2009

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

weer thuis..!!

26 November 2009

Sabai Dee

22 November 2009

4000 eilanden

18 November 2009

de helft voorbij..

15 November 2009

een kleine upate
Linda

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 60207

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 11 April 2012

Israel!

02 November 2009 - 29 November 2009

Laos 2009

01 Juli 2008 - 29 Juli 2008

India 2008

10 Februari 1972 - 30 November -0001

Levensreis van Linda

Landen bezocht: