Op reis!! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Linda Roos - WaarBenJij.nu Op reis!! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Linda Roos - WaarBenJij.nu

Op reis!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

31 Maart 2011 | Nederland, Utrecht

Ja, en dan is het bijna zover… nog een paar nachtjes slapen en ik ga weer op reis!
En ik heb mezelf verwend. Ik ga dit keer naar een plaats die goddelijk is. Tenminste, dat denk (hoop?) ik. Met mijn blote voeten slenterend over de hagelwitte stranden, juttend naar datgene wat mijn aandacht trekt. Vanuit mijn hangmat eindeloos uitkijkend over de blauwe zee, die ritmisch danst op de wind. In stilte genieten van alle prachtige kleuren, geluiden, en mensen. Op de motor door het prachtige uitgestrekte landschap en de onontgonnen gebieden. In het vroege ochtendgloren de zon op zien komen, die vervolgens die dag weer met me mee zal reizen. Gewoonweg genieten van dat wat is, al mijn zintuigen laten spelen als een kind in een te grote speeltuin.
Ik reis weer alleen. Reisgenoten passeren altijd als vanzelf.
Al jaloers aan het worden, en nieuwsgierig naar mijn reisbestemming?

Nee, geen India, Nepal of Laos. Überhaupt geen Azië dit keer. Ik zoek het eens wat dichter bij huis, gewoon Europa. België, om precies te zijn, naar Dilsen-Stokkem.
En nee, daar is geen strand inderdaad. Ook geen onontgonnen gebied waar ik heerlijk op een knetterende motor doorheen kan. Oké, ik heb misschien een klein beetje overdreven...
Maar na 10 dagen Vipassana-meditatie voelt de lotushouding met enige verbeelding een beetje aan als een hangmat misschien. 10 dagen lang sta ik fors eerder op dan de zon, om vervolgens de hele dag op reis te mogen in mijn eigen binnenwereld. Mijn reisgenoten zijn de vele innerlijke stemmen die me wellicht te pas en te onpas zullen vergezellen. Mijn Vipassana-reisgenoten mogen niet tegen me praten, en omgekeerd. Koetjes en kalfjes zal ik niet tegenkomen in België. In plaats van de ogen naar buiten gaan ze deze reis naar binnen. Misschien is mijn binnenwereld écht veel mooier dan dat ik ooit heb durven dromen.

Kaarten verstuur ik vanuit mijn hart. Er mag namelijk geen pen en papier mee. Nog geen mp3, boek, telefoon of iets lekkers mag er mee. Alleen voldoende schone onderbroeken. En lef. Dit laatste staat nergens vermeld overigens, maar dat schat ik zelf zo in.
Velen zullen me voor gek verklaren. En ja, misschien word ik zo gek als een deur. Want wanneer hou je nou 10 dagen lang je mond, zittend op een kussen?! Kunnen jullie me straks bezoeken in een psychiatrisch ziekenhuis, als ik me teveel heb ingelaten met al mijn kritische en angstige reisgenoten. Kom vooral langs zou ik zeggen. Ik hou van chocolade, dus schroom niet om dat mee te nemen. En boeken, wijze boeken. En liefde. En neem me dan tijdens mijn eerste verlof vooral mee voor een ‘normaal’ uitje.





  • 31 Maart 2011 - 08:25

    José Van Gool:

    Nou Linda, veel "plezier" op je innerlijke trip zou ik zeggen. Je gaat het redden.....

  • 31 Maart 2011 - 09:06

    Bernadette:

    Goede en mooie reis lieverd!!b, Bernadette

  • 31 Maart 2011 - 09:58

    Peet:

    Wat heerlijk dat je gaat!!!
    Geniet er intens van xx

  • 31 Maart 2011 - 12:12

    Laura:

    Hoi schat

    Het wordt vast een mooie reis. Daarna niet dede psychiatrie maar ik zou zeggen......op naar het hoge Noorden. Tijd om elkaar weer eens te omarmen!

    Liefs Laura xxx

  • 31 Maart 2011 - 16:07

    Jeanette:

    Geweldig wat je gaat doen, ik wil graag later horen hoe het was.... al is het eigenlijk maar zeer de vraag of daar uberhaupt iets over te zèggen is.....

    Goeie reis in ieder geval en ik wens je 'goede' reisgenoten toe!

    veel liefs, Jeanette

  • 31 Maart 2011 - 17:39

    Anouk:

    Geniet van je reis! Ik hoop dat je droom werkelijkheid wordt!
    xx

  • 31 Maart 2011 - 19:07

    Ditta:

    Heel veel "plezier", het lijkt mij nogal een uitdaging. Ik vertelde Noel wat je ging doen en zijn reactie was: " I would love to do that", ik denk dat hij het nogal druk heeft op zijn werk. Dikke tut en tot horens

  • 31 Maart 2011 - 19:45

    Charlotte:

    Wat ongelovelijk stoer en moedig van je. Zooo benieuwd wat dit avontuur je gaat brengen. Deze ervaring zal je leven vast en zeker, of op z'n Belgisch: zeker en vast verrijken!

    X charlotte

  • 31 Maart 2011 - 19:51

    Edith:

    Hey blonde Dolly, ben reuze benieuwd wie en wat je gaat tegenkomen op je reis :-)
    Het wordt vast heel bijzonder!

  • 31 Maart 2011 - 21:16

    Mirjam:

    Lieve Linda,
    Gaat helemaal goed komen, ik heb ruimschoots ervaring met gekke mensen ;-) Maar goed dat je deze vakantie zonder mij gaat (al was ik even in shock dat je zonder mij een vakantie had geplant ;-b), dan kan ik je na de vakantie opzoeken.
    Rest mij je alleen nog te zeggen: sterkte met je vakantie!
    Liefs

  • 01 April 2011 - 08:56

    Dido:

    Lieve Linda,

    heb me net een voorstelling gemaakt (althans, dat heb ik geprobeerd;) van de reis die voor je ligt. Om te voorkomen dat we je straks werkelijk in een gesloten instelling moeten bezoeken, ben ik gerust gesteld dat het 'maar' 10 dagen zijn. Ook die gaan gewoon voorbij en zijn te overzien. Tegelijk heb ik diep respect voor je dat je de reis aanvaard. In gedachten reis ik met je mee....zwijgend.
    Dikke kus,
    Dido

  • 01 April 2011 - 12:18

    Mark:

    ... eindelijk is het zover
    ... wat een reis
    ... wat een lef
    ... wat een Linda!

    Succes met deze " beproeving" en zeker ook mooie momenten die het zal gaan brengen.

    Dikke knuffel, Mark

    P. s en als het dan toch de psychiatrie wordt, kom ik je wel snel een Bosche bol brengen, ... heb je ook een verzetje ;-)

  • 01 April 2011 - 12:20

    Mark:

    ... eindelijk is het zover
    ... wat een reis
    ... wat een lef
    ... wat een Linda!

    Succes met deze " beproeving" en zeker ook mooie momenten die het zal gaan brengen.

    Dikke knuffel, Mark

    P. s en als het dan toch de psychiatrie wordt, kom ik je wel snel een Bosche bol brengen, ... heb je ook een verzetje ;-)

  • 01 April 2011 - 12:21

    Mark:

    ... eindelijk is het zover
    ... wat een reis
    ... wat een lef
    ... wat een Linda!

    Succes met deze " beproeving" en zeker ook mooie momenten die het zal gaan brengen.

    Dikke knuffel, Mark

    P. s en als het dan toch de psychiatrie wordt, kom ik je wel snel een Bosche bol brengen, ... heb je ook een verzetje ;-)

  • 01 April 2011 - 12:22

    Mark:

    ... eindelijk is het zover
    ... wat een reis
    ... wat een lef
    ... wat een Linda!

    Succes met deze " beproeving" en zeker ook mooie momenten die het zal gaan brengen.

    Dikke knuffel, Mark

    P. s en als het dan toch de psychiatrie wordt, kom ik je wel snel een Bosche bol brengen, ... heb je ook een verzetje ;-)

  • 01 April 2011 - 12:31

    Maaike:

    Heel veel plezier, rust en tja.... wat nog meer...
    Tot over 2 weken!?
    xxx

  • 01 April 2011 - 12:43

    Mark:

    ... eindelijk is het zover
    ... wat een reis
    ... wat een lef
    ... wat een Linda!

    Succes met deze " beproeving" en zeker ook mooie momenten die het zal gaan brengen.

    Dikke knuffel, Mark

    P. s en als het dan toch de psychiatrie wordt, kom ik je wel snel een Bosche bol brengen, ... heb je ook een verzetje ;-)

  • 01 April 2011 - 22:12

    Marjos:

    He stilte retraite. lekker. En Pittig. Volhouden. Leer je weer hoeveel oeverloos sociaal gezwam er is normaal ;))

    Je weet t: je hoeft alleen maar wat te zeggen als het de stilte verbetert.

    Sterkte met de return straks, ik doe ff scubaretraite ondertussen.

  • 02 April 2011 - 23:42

    Peter:

    Belgie, het land van chocolade, bier en vele al dan niet regerende leiders (of lijders :-) )..en nu ook voor even het land van Linda. Sterkte , meid..het siert je !

  • 03 April 2011 - 14:53

    Jolanda:

    Heel veel plezier en succes tijdens de stilte periode.
    Ben erg benieuwd hoe en wat.
    Groetjes

  • 04 April 2011 - 10:27

    Suzanne:

    Moed is de kwaliteit die je in elke situatie uiteindelijk het hardst nodig hebt.
    Succes de komende dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 60234

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 11 April 2012

Israel!

02 November 2009 - 29 November 2009

Laos 2009

01 Juli 2008 - 29 Juli 2008

India 2008

10 Februari 1972 - 30 November -0001

Levensreis van Linda

Landen bezocht: