Aftellen geblazen!! - Reisverslag uit Manāli, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu Aftellen geblazen!! - Reisverslag uit Manāli, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu

Aftellen geblazen!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Juli 2008 | India, Manāli

Lieve allemaal, wat heb ik de afgelopen dagen weer veel gezien en gedaan...! Zo moeilijk om dan ergens te beginnen!
Ik zit op dit moment in Manali, na een busreis van 2 dagen om 475 km. te overbruggen. Het was goed om Leh te verlaten, het begon echt een klein dorp te worden waar je iedereen steeds weer tegen het lijf liep. Ik voelde de behoefte aan een nieuwe omgeving en nieuwe mensen.
De busreis was lang (woensdag om 5 uur vertrokken) maar erg indrukwekkend. Met een reistablet achter de kiezen waren de honderden haarspeldbochten en duizenden diepe kuilen in de wegen goed te doen. Dwars door de bergen, steeds weer wisselende landschappen, 3 keer over een (licht) besneeuwde pas. We overnachten in tenten in Keylong. Gelukkig ben ik de enige vrouw alleen en krijg ik een tent voor mezelf, daar hou ik van! ;-). De volgende dag weer vroeg op voor het laatste stuk. Tjongejonge, ik voelde op een gegeven moment echt doorzitplekken op m'n kont van het lange zitten! Nu is er ook wel het een en ander aan vet verdwenen van m'n edele billen, doet er ook geen goed aan ;-).
Gister om 15 uur hier aangekomen in Manali, weer een totaal ander stuk van India! Ik heb weer een goed guesthouse weten te vinden, met wederom uitzicht op de bergen, dit keer beboomde bergen, en het guesthouse tussen de appelbomen en loeiende koeien. Heerlijk!
Vandaag rustig begonnen, met mijn boek op pad, het plan om veel te lezen vandaag. Eerst een heerlijk ontbijt bij een German Bakery, waar gelijk al een Stefan uit Zweden aanschuift die bij me in de bus zat de afgelopen dagen. Als hij weer vertrekt schuiven 2 dames uit Maastricht aan, die ik zo'n 2,5 week geleden tijdens het Hemis festival heb ontmoet, wat is India dan toch weer klein om elkaar hier weer tegen te komen! Dan met m'n boek (gaat lekker zo, een dag lezen ;-)) en een fles water op naar Vashist, een bergdorpje zo'n 4 km. van Manali. Een stevige klim, maar dan ben ik ook in een mooi dorpje met prachtig uitzicht en mooie lemen huisjes waar de besten op de begane grond wonen en de gezinnen erboven.
Ik nestel mij helemaal bovenin het dorp op een mooi terras met koffie EN boek...en dan komt er een stel uit Tsechie gezellig bij me zitten en komt er van lezen weer niks terecht ;-). Na bezoek aan hotsprings en wat tempels tijd voor de lunch, EN boek, en zit ik ineens naast 2 meiden (nichtjes van elkaar) uit NL op het terras en kletsen we er weer erg gezellig op los. Geen boekdag vandaag dus, wel superleuk, al die spontane ontmoetingen ;-)!
Morgen nog 1 dag hier in Manali, wordt wellicht een dag met de 2 dames en nog een nederlandse knul, de omgeving verkennen, wat mij betreft op de motor.
En dan vlieg ik zondag vanaf Kullu naar Delhi, om dinsdagnacht terug te vliegen naar NL. Ik had al druk gezocht naar een rustige overnachting in Delhi, geen zin om daar de enorme drukte en chaos in te gaan. Raak ik een paar dagen terug tijdens mijn motortocht ineens in het klooster van Spituk in gesprek met een man in een lang gewaad en bijna net zo'n lange baard, een swami. Hij heeft een Ashram in Delhi, niet ver van het vliegveld, en ik ben van harte uitgenodigd om daar te verblijven, super! Een meditatief begin, EN einde van de vakantie! ;-).
(Vanaf Spituk tot aan Leh rijdt hij mee, bij mij achter op de motor, echt een komisch gezicht moet dat geweest zijn, jammer dat ik daar geen foto van heb ;-)).

En dan nu wat eten, de laatste poging om vandaag te lezen! ;-) Ik verheug me erop julie weer te zien en/of te spreken, al doet het ook wat pijn om India te verlaten, heb het ERG goed hier!

Tot gauw allemaal!
kus Linda.


  • 25 Juli 2008 - 14:17

    Sietske:

    Ha Linda,

    snap dat het je wat pijn doet om India te verlaten als ik je verhalen lees,
    heerlijk, klinkt allemaal heel bijzonder! Ik ben binnenkort bij jou in de buurt voor het volgen van een training van een dagdeel, wie weet wat afspreken? Eerst voor jou maar hele goede fijne laatste dagen met wat meditatieve momenten en daarna fijn je weer te zien.
    dikke kus,

    Sietske

  • 25 Juli 2008 - 14:40

    Anya:

    wauw, wot hest do mooie momenten belibbe! Super en sa leuk om mei te lezen. Geniet noch volop in oant gau, dikke tut!!

  • 26 Juli 2008 - 12:04

    Lisa :

    He ik dacht dat je voor je rust ging nou lijkt er niet op.
    Wel even iets anders dan Wier waar wij nu onder de appelboom zitten.
    Het is hier nu wel loeiheet.maar zal wel anders zijn dan de warmte bij jou.
    Nou nog een paar fijne dagen bij je mannetje en een goeie terug reis.

    Liefs Lisa Esther

  • 26 Juli 2008 - 18:42

    Annemarie & Noor:

    met ons was je dus een dag weg in de omgeving van Manali, niet op de motor...., we zijn niet allemaal zo stoer. Maar gelachen hebben we zeker! We vonden het een super dag!

  • 27 Juli 2008 - 11:55

    Tante Ykje:

    Linda wat geweldig allemaal.Niet te geloven wat je allemal meemaakt.
    Wij voelen ons haast "provinciaaltjes"
    maar denken ook dat jij super geschikt bent voor zo'n reis en door je spontaniteit ook met zoveel mensen contact hebt. Een heel goede terugreis gewenst en alvast bedankt dat we mee mochten genieten deze vier weken. Gr.Sj.en Y.

  • 27 Juli 2008 - 12:13

    Miranda:

    Hoi Linda,

    Ik heb je brieven gelezen hahaha hoezo nieuwsgierig hihi.
    Joh, te gek zeg, wat een belevenissss...
    Ik heb zo'n beetje dezelfde tocht in Leh gedaan zo'n tien jaar geleden. (5 weken)
    Een onvergetelijke ervaring is het hé?
    Nog veel plezier en vast een goede terugreis.
    Liefs Miranda

  • 28 Juli 2008 - 12:34

    Laura:

    Hoi lieffie

    Ben net terug van 3 weken vakantie. Had dus al even niets van je gelezen. Kon voor mij vakantie ook steeds niet op de site terecht. Geen verbinding kreeg ik dan. Maar nu dan toch, dus met terugwerkende kracht nog verhalen van je gelezen. Leuk om je zo te volge en te lezen wat je allemaal meemaakt. En vooral fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. je maakt leuke en bijzondere dingen mee en ik vind het erg knap dat je zo'n grote reis in je eentje aandurft. Ook al kom je vaak dezelfde mensen tegen, je bent wel alleen. Ik zou dat niet durven. je slaapt bv bij onbekende families. Ik zou me dan toch wat gespannen voelen en denken: je weet maar nooit, straks doen ze dit of dat met me... Dus ik vind het erg dapper wat je aan het doen bent.
    Nog even en da zit je weer op de terugreis. Ik hoop dat je de laatste dag nog geniet van het land, een goede terugreis hebt en dan moeten we elkaar snel weer eens zien.

    Veel liefs Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Manāli

India 2008

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2008

de laatste dagen in India...

25 Juli 2008

Aftellen geblazen!!

21 Juli 2008

4 dagen Enfield!!

17 Juli 2008

So far so good!

13 Juli 2008

en dan ineens is het koud!
Linda

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 60183

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 11 April 2012

Israel!

02 November 2009 - 29 November 2009

Laos 2009

01 Juli 2008 - 29 Juli 2008

India 2008

10 Februari 1972 - 30 November -0001

Levensreis van Linda

Landen bezocht: