4 dagen Enfield!! - Reisverslag uit Leh, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu 4 dagen Enfield!! - Reisverslag uit Leh, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu

4 dagen Enfield!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Juli 2008 | India, Leh

Lieve allemaal, daar ben ik weer, heelhuids teruggekeerd na 4 geweldige dagen op de Enfield door Ladakh!
En in die 4 dagen..is mijn ego ver4dubbeld denk ik, tjongejnge, ik was een ware bezienswaardigheid op de motor ;-). Tot bijna kettingbotsingen aantoe, haha. Ik heb werkelijk geen vrouw hier op een motor gezien (ja, achterop). En volgens een meneer ergens in een achteraf dorp horen vrouwen geen Enfield te rijden, veels te zwaar...nou, voor mij niet! Heb echt genoten! Ben vrijdag al vroeg vertrokken, op weg naar Lamayuru, zo'n 5 uur rijden ten westen van Leh. Tatjana, Ludwina en Tamara van het guesthouse hadden gepland om het weekend ook naar Lamayuru te gaan, maar dan per taxi. Misschien dat we elkaar daar zouden gaan treffen, al zou de kans ook weer klein zijn elkaar daar te vinden. Daarbij, misschien zou ik blijven steken in Alchi, halverwege Lamayuru. De wegen zijn erg slecht, en ik wist niet hoe het zou gaan.
In Alchi aangekomen daar een prachtige klooster bezocht en lekker geluncht. Daar ook andere motorrijders ontmoet (mannen ;-). Moest echt even bijkomen van de tocht, slecht weer en regen, en wegdek wat deed denken aan rijden door een woestijn, zoveel zandwegen..
Eenmaal bijgekomen toch verder op pad gegaan, en rond 14.30 aangekomen in Lamayuru. Zo, dan is het tijd voor koffie! ZO grapig, het 1e terras wat ik opga...wie zitten daar....de dames! Een heel gejuich gaat op, echt leuk! En zo ben ik toch weer niet alleen, we blijven 2 nachten in Lamayuru. De dag erna ga ik met Tatjana op pad, we willen een eind wandelen en doen een deel van een trek. Supergaaf, de omgeving van Lamayuru is maanlandschap, heel bijzonder. Na 4 uur lopen (en zweten) zijn we in Wanla. Vanaf daar gaan we liften en belanden we uiteindelijk in een truc. In die truc heb ik echt doodsangsten uitgestaan, als 2 trucs elkar moeten passeren dan belandt degene die langs de afgrong gaat zo ongeveer IN de afgrond...pffff, godzijdank gaat alles goed.
(Iedere dag loop ik hier een paar keer rond een gebedsmolen, met een dankgebed dat ik nog steeds leef..).
Zondag vertrekken de dames met de taxi terug naar Leh, en vertrek ik weer op de motor. Ik wil een aantal dorpjes bezoeken, en overnachten in Likir. In Likir belandt ik bij een uiterst sympathieke Ladakhi familie.
Voor 200 roepie (ongeveer 3,5 euro) heb ik daar een bed en alle maaltijden inbegrepen, super! Ze zijn zo gastvrij. De heer des huizes is kunstenaar, en schildert tanka's. Ik krijg zijn hele collectie te zien. Hij wil het me wel leren, maar dat kan niet in 1 dag helaas...heb ik minimaal een maand voor nodig. Zou echt gaaf zijn om dat een volgende keer hier te leren...!
Ik bezoek hier ook een enorm klooster, welke wordt gerund door de broer van de Dalai Lama.
Dan vandaag weer teruggekomen, na een bezoek aan een klooster in Phyang en Spituk. Het is ZO leuk om al die reakties te krijgen op het feit dat ik alleen op die motor toer ;-)! Iedereen herkent me ook, zo komt een dame van een groep duitsers in Phyang op me af, met dat ze me in Lamayuru al had gespot 2 dagen geleden.
Dan nog even langs de Mahabodhi om daar afscheid te nemen van 'mijn vrienden'.
Woensdag vertrek ik per bus naar Manali, een rit van 2 dagen door een overweldigend gebied (schijnt). Heb er zoveel mensen over gehoord, hoe geweldig dit moet zijn, dat ik mijn terugvlucht van Leh naar Delhi heb geannuleerd..om dus per bus terug te gaan tot Manali, en dan vanaf Kullu (ligt ongeveer 40km van Manali) naar Delhi te vliegen.
Dus....nog 1 dag in Leh!!

Nog maar 1 week te gaan hier....de tijd gaat ZO snel!
Tot gauw weer,
veel liefs vanuit hier!!

Kus, Linda.





  • 21 Juli 2008 - 13:35

    Gea:

    Héérlijk om tijdens mijn werk deze berichtjes van jou te lezen.....

  • 21 Juli 2008 - 13:44

    Pol:

    He motormuis, gaat ie lekker in India? Ben je de buren al tegengekomen?
    Leuke stukjes schrijf je!
    tot snel

    kus uit Barcelona

  • 21 Juli 2008 - 13:45

    Anya:

    Lieve Linda, heerlijk om al je verhalen te lezen! Geweldig!!
    Geniet ervan! liefs Anya

  • 21 Juli 2008 - 14:06

    Marieke:

    oooooh, wat was ik graag met je meegereden met de motor! Dat is nog eens wat anders dan een rondje heuvelrug :-)

    Ontzettend leuk om je reisverslag te lezen. Je bent een lekker stoer wijf!

  • 21 Juli 2008 - 14:17

    Eveline:

    Ik kan alleen maar zeggen: hahahaha

    Dikke kus!!!

  • 21 Juli 2008 - 15:28

    Nancy:

    hoi Linda!
    klinkt echt supergaaf!!! wanneer ben je eigenlijk weer terug? Ben je met 2 augustus weer in het land?
    Madelijn en ik zijn terug in amsterdam, verhuisploeg komt morgenvroeg alles ophalen... en dan nog maar 1 huis...
    veel plezier nog daar! hier regent het alleen maar, het is 12 graden, mijn collega is met vakantie en mijn hoofd begint een beetje over te lopen inmiddels. Ik ga snel nog even wat doen.
    tot de volgende keer,
    liefs,
    nancy

  • 21 Juli 2008 - 15:28

    Bernadette:

    WroemwroemWROEM....ik hoor het geluid nog in mijn gedachten!! Ga nog even héérlijk genieten je laatste week in dat mooie land! Ik geniet van je verhalen, maar verheug me er ook weer op een biertje bij de Poort te kunnen pakken! Dikke knuf, Berna

  • 21 Juli 2008 - 16:55

    Marielle:

    och wat fijn allemaal, zou zo met je willen ruilen!

    het klinkt niet alsof jij nog ooit terug wenst te komen ;)

    geniet maar lekker van de eindeloze tijd daar!

    kus erbij

  • 21 Juli 2008 - 17:48

    Selby:

    Ik kan me herinneren toen ik je net leerde kennen dat je zei dat verre reizen niets voor jou was: teveel stress en lichamelijke ellende! Wat is ernu eigenlijk gebeurd in die jaren? Nu race je als een echte blonde motormuis door de Himalaya. Kus!

  • 22 Juli 2008 - 07:52

    Tante Ykje:

    Linda wat geweldig zo'n reis en wat beschrijf je het mooi.Fijn dat we nieuws horen na die spannende dingen die je meemaakt, anders deed ik geen oog meer dicht.We vinden het echt stoer en zijn trots op je.Je zult wel moe thuis komen na al die indrukken.Gr. S. en Y.

  • 22 Juli 2008 - 15:02

    Natasja:

    Hoi Linda,

    De energie spat van je reisverhaal af. Ik heb er weer van genoten!

    Liefs, Natasja

  • 24 Juli 2008 - 16:11

    Mark:

    Hé stoere chick! Wat fijn voor je dat je zo'n bijzondere ontmoetingen hebt. Lekker in het nu als ik je verhalen zo lees.

    Ik vertrek morgen naar Italië en de 17e terug.Zie je daarna weer in levende lijve. Geniet nog van je laatste dagen daar hé!! Dag lekker ding. x Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Leh

India 2008

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2008

de laatste dagen in India...

25 Juli 2008

Aftellen geblazen!!

21 Juli 2008

4 dagen Enfield!!

17 Juli 2008

So far so good!

13 Juli 2008

en dan ineens is het koud!
Linda

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 60178

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 11 April 2012

Israel!

02 November 2009 - 29 November 2009

Laos 2009

01 Juli 2008 - 29 Juli 2008

India 2008

10 Februari 1972 - 30 November -0001

Levensreis van Linda

Landen bezocht: