So far so good! - Reisverslag uit Leh, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu So far so good! - Reisverslag uit Leh, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu

So far so good!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Juli 2008 | India, Leh

Daar ben ik weer! Het duurde even, het internet ligt er regelmatig uit hier. Nu zit ik op een toetsenbord te tikken met isaelische tekens op de toetsen geplakt...lastig typen joh!

Hier gaat alles nog steeds super! Leuke mensen om me heen, ik voel me fit en gezond (dat ik vegetarier ben is echt een voordeel, anders was ik altijd veel meer ziek), en het weer heeft zich ondertussen weer wat hersteld.
Zit nog steed in hetzelfde guesthouse, heerlijke plek. Heb hier o.a. een maatje uit Holland, Ludwina, yogadocente hier in Leh en reiki-master. Met haar haal ik mijn Reiki 1 en 2 weer wat op. Verder is Tatjana er ook nog steeds. Met z'n 3'en hebben we een prachtige wandeling gemaakt vanuit Thiksey naar Shey, door de velden. Als we vanuit Shey een bus terug willen pakken naar Leh, is er alleen nog plek...jawel, op het dak van de bus! Echt gelachen zeg, al scheet ik in de bochten 7 kleuren... ;-). Iedere avond ben ik weer dankbaar dat ik weer heelhuids thuis ben gekomen!

Dan de motortocht met Nuranjana, echt super, op die Enfield! We zijn langs allerlei kloosters gereden, en overal werd ons thee aangeboden. We waren ook een ware bezienswaardigheid zo samen op de motor. Voorbij Thiksey wilde ik naar een nonnenklooster. Een dame uit NL is daar vrijwilligster en met haar had ik al eerder email kontakt gehad. In een geweldige, doch wat afgelegen omgeving is daar 2 jaar geleden een plek gemaakt voor ietwat bejaarde nonnen, en er wonen er nu 17. Ze waren allen super enthousiast om ons daar te zien. We mochten zelfs een kijkje nemen in hun slaapkamers (aaaai....sommige waren ook wat incontinent, aan de urinelucht te ruiken...;-)). Mooie ervaring!
We hebben de prachtige kloosters van Stakna, Thiksey en Shey bekeken.
Uiteindelijk Nuranjana weer afgezet bij het Mahabodhi centrum, zij is daar vrijwilligster. Was echt thuiskomen daar, iedereen kende me nog en had me gemist, leuk!

De afgelopen 2 dagen op pad geweest met een Jeep (en 5 andere mensen die ik niet kende) naar de Nubravallei. Dit ligt ver ten noorden van Leh, en op weg naar de vallei passeer je de hoogst berijdbare weg ter wereld, op 5606 m. hoogte! Echt bizar om zo hoog te zijn, dat voel je echt wel in je hoofd (en oren). En...het sneeuwt daar! Jaja, sta met een sneeuwbal op de foto ;-). De route is echt magnifiek; hoge bergen, sneeuw, woestijnlandschap, groene vallei, alles komt voorbij. Na zo'n 8 uur rijden komen we aan in het plaatsje Hundar. Hier overnachten we. Ik heb er ZO gelachen; komen we aan bij een guesthouse welke wordt gerund door een typisch Ladakhi moeder en zoon, vraag ik om een slaapkamer. Ja hoor, hebben ze. Als ze me die laten zien zie ik allemaal kleding, schoenen enzo in de kamer. Dus ik zeg, hier slaapt al iemand? Ah, vervolgens halen ze de spullen eruit van 'die ander', trekken de (gebruikte) lakens wat recht, schudden het kussen even op en klaar is kees. Wellicht slaapt hier anders een familielid, en kan ik nu op het gebruikte bed...;-), nou ik ben verder gaan kijken, te bang voor bedluis haha.
De vogende dag weer terug, een ietwat andere route maar wel weer over die hoge pas. Bizar om op 1 dag in de hitte van de volle zon te zijn, en vervolgens in de sneeuw en de ijspegels hangend aan de bergen.

Vanaf morgen ga ik een paar dagen alleen op pad. Het is erg vermoeiend om continu onder de mensen te zijn en alleen maar engels te praten. Ik ga voor 3 of 4 dagen met de motor op pad naar allerlei mooie plaatsen ten westen van Leh. Zin in!
Zometeen dus mijn tas pakken, en weer afscheid nemen van mijn 'familie' die ik ondertussen heb in het guesthouse.

Hoop dat het met jullie goed gaat! Verheug me iedere keer weer op al die reakties, ZO leuk! Helaas heb ik niet de tijd om jullie persoonlijk te antwoorden, maar ik denk aan jullie!
Ik wens een ieder die binnenkort op vakantie gaat een mooie vakantie toe!

Veel liefs vanuit hier,
kus, Linda.




  • 17 Juli 2008 - 08:29

    Bernadette:

    hee wijffie, wat een avonturen daar! Biezonder dat je herkend wordt, maar ja, zo'n blonde godin in de besneeuwde bergen is dan ook héél speciaal! Hier in Nederland is het zo onderhand stil aan het worden. Veel mensen ontvluchten het regenachtige en koele weer...maar ik niet! moet vanavond en morgen werken en heb dan gelukkig weer weekend. Hee meis, geniet je dagen alleen, rij voorzichtig, en geníet!!! Dikke zoen, Bernadette

  • 17 Juli 2008 - 09:29

    Eveline:

    Dag lieve lieverd, wat heerlijk om je berichten te lezen! Het is alsof ik er zelf weer ben, alhoewel jij natuurlijk toch weer andere dingen meemaakt. Je enthousiasme klinkt door in je berichten, je zit goed in je energie, zo fijn om te horen! En wat heerlijk dat je weer allerlei leuke mensen tegenkomt, ik had het wel verwacht hoor. En ohohoh dat je nu toch ook net weer het HEMIS festival meemaakt! Super joh, wat indrukwekkend he? Jammer dat zo regende. Hier gaat het goed. Zit ook wel lekker in mijn vel. Heb het wel druk, maar ik kan het wel handelen. Mariáma staat inmiddels en loopt langs randen van banken, tafels en box. Ik geniet zo van haar! De reis naar Gambia die ik organiseer gaat door, eind oktober start. En volgend voorjaar naar Jordanië. Dus... echt geweldig allemaal. Zijn er onder je vrienden-kennissen nog mensen die eens op m'n website willen kijken (hahaha even reclame maken via jou) www.aaiwitnuss.com
    Dag lieverd, genietse, ik blijf je met veel liefde volgen.
    KUSSEN EN KNUFFELS !
    Eveline (en Mariáma natuurlijk) en de groetjes van Jali Kebba (hij is druk bezig joh, in de muziek, echt leuk voor hem. Allerlei lijntjes uitgezet, super. a.s. zondag Polé Polé Festival in Gent, ga ik ook heen, schijnt erg leuk te zijn, allemaal muziek - kraampjes etc op en rond het water. Het weer is alleen waardeloos momenteel hier.)

  • 17 Juli 2008 - 09:41

    Erika:

    Ha schat, je mist hier wel de piekenkermis MET de overheerlijke oliebollen :-) Ze zijn lekker vers, warm met een knapperige buitenkant. Goeoeoed!
    Tot knufs x

  • 17 Juli 2008 - 12:38

    Charlotte:

    Hee blonde godin (copy right Bernadette),
    oh wat geniet ik van je verhalen. En oh wat geniet ik van jou, zoals jij hier van geniet en zoals jij in deze reis staat. Wauw!

    Ik ga overmorgen jouw voorbeeld volgen. Dat wil zeggen, wij gaan ook op de bonnefooi en dat is dan waarschijnlijk zo'n beetje de enige overeenkomst tussen onze reizen. Wij eindigen misschien nog wel in Saint tropez (heel ordinair, ik weet het), een groter verschil kun je volgens mij niet bedenken. Gaan wel 3 weken weg, dus ook onze lakens zullen uiteindelijk niet meer even fris zijn, doch, nog altijd urinevrij! enfin, kan je vanaf zaterdag dus een tijdje niet meer zo goed volgen via de mail,heb ik iets om me op te verheugen!

    Dikke, dikke kus!

  • 17 Juli 2008 - 19:21

    Miriam:

    Heerlijk om te lezen wat een ervaring weer! Hier petweer...Vierdaagse geweest, even naar m'n roots en m'n vader herdenken en nu weer de laatste loodjes voor het werk en dan vakantie..ofwel broeden op het nest, haha. verschil moet er wezen..
    X Miriam

  • 18 Juli 2008 - 06:48

    Gea:

    Heeeeerlijk om je verhalen te lezen. Ongelofelijk hoeveel je kunt meemaken in een aantal weken. Je schrijft om de paar dagen een stuk, hoe is het mogelijk dat je dat allemaal kunt beleven!!! Ik ben gister naar de kapper geweest, mijn grootste belevenis van de dag.... jaja, ruig leven....

    Geniet van alles wat je nog te wachten staat! Rij voorzichtig op de motor!!

    Kus Gea

  • 19 Juli 2008 - 11:52

    Ilse En Natasja:

    Lieve Linda. Wat een heerlijk avontuurlijke vakantie beleef jij nu! We genieten met je mee en kijken eerlijk gezegd langzamerhand - na al die belevenissen van jou - reikhalzend uit naar onze eigen vakantie. Oh ja meestal vinden vakantiegangers het leuk om te weten hoe het weer is in Nederland... nou het is zo'n beetje najaar de laatste dagen (wisselvalig en regenachtig lekker Hollandse zomer). Gelukkig wordt het vanaf 23 juli weer mooi ... schijnt.
    Liefs en knuffel van Ilse en Natasja

  • 20 Juli 2008 - 17:18

    Esther:

    Hi Lin,

    je verhalen klinken geweldig. Ik kan me voorstellen dat je in dat land een bezienswaardigheid bent (grote blonde vrouw) en dat ze dat niet snel zullen vergeten.
    Doe je wel voorzichtig op de motor?? Hebben ze in india ook de verkeersregel: ik stop voor niemand??
    Hier in Nederland prut weer. Regen-regen-regen. Gelukkig volgende week voorspeld beterschap!
    Donderdag hop ik heerlijk in Barca rond!
    Jij in ieder geval nog heel veel reisplezier. Leuk om alles te lezen.

    Kus van 'n Grunningse uut Utrech

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Leh

India 2008

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2008

de laatste dagen in India...

25 Juli 2008

Aftellen geblazen!!

21 Juli 2008

4 dagen Enfield!!

17 Juli 2008

So far so good!

13 Juli 2008

en dan ineens is het koud!
Linda

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 60180

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 11 April 2012

Israel!

02 November 2009 - 29 November 2009

Laos 2009

01 Juli 2008 - 29 Juli 2008

India 2008

10 Februari 1972 - 30 November -0001

Levensreis van Linda

Landen bezocht: