Heet! - Reisverslag uit New Delhi, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu Heet! - Reisverslag uit New Delhi, India van Linda Roos - WaarBenJij.nu

Heet!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Juli 2008 | India, New Delhi

Lieve allemaal,

weer even een berichtje uit het enorm hete Leh. Ik geloof dat ik mijn thermo-ondergoed en dikke sokken best thuis had kunnen laten...wat een hitte! Daarentegen koelt het 's avonds wel wat af, waardoor het slapen goed zou moeten gaan (maar natuurlijk, ik ben een slechte slaper in een vreemd bed, dus ik slaap slecht...;-). Het is echt goed vertoeven hier in het meditatiecentrum. De dag na mijn aankomst mocht ik vroeg in de ochtend mee met de meditatiegroep, om hoog op een berg te gaan mediteren. Om 5 uur op (zucht...), daarna onder begeleiding van een monk de berg op, in stilte. Oeioeioei, die conditie... ;-), of toch gewoon nog wennen aan de hoogte? Eenmaal op de berg een fantastisch uitzicht rondom, en vervolgens met de blik op een besneeuwde bergtop een meditatie van 30 minuten. Daarna zingen we mantra's en keren weer terug om te ontbijten. Een bijzondere ervaring.

Heb werkelijk al zoveel gedaan dat ik nu even niet zo goed weet waar te beginnen. Gister met z'n 5'en ( Luca uit Italie, Nicole uit Argentinie, Romana uit Slovenie, en Nurangela uit Sri Lanka) al vroeg naar het plaatsje Stok gegaan. Hier woont nog steeds en deel van de Koninklijke familie en er is een prachtige Gompa die we willen zien. We zijn met elkaar echt de United Coloursof Beneton...echt heel grappig, alle 5 ZO verschillend qua uiterlijk! ;-).
We nemen een taxi heen, bezoeken de Gompa en beklimmen nog een berg met geweldig uitzicht. Als we de taxi terug willen nemen, hebben deze vrij tot 16uur, en we willen de lunch in het meditatiecentrum halen (als je niet mee-eet, moet je afzeggen, hebben we niet gedaan)...probleempje dus. Het is stikheet, maar er zit niks anders op dan te voet terug te gaan, 8 km door het open veld...uiteindelijk gaan we maar mantra's zingen om het vol te houden en terug in het meditatiecentrum (veels te laat natuurlijk voor de lunch) wordt het eten alsnog voor ons opgewarmd! Het is goed toeven hier, het doet me regelmatig ook terugdenken aan het klooster in Nepal. Geen zorgen om het eten wat dat wordt 3x perdag goed verzorgt, ik heb echt een heerlijke kamr voor mij alleen. Alleen dat vroege opstaan, tjonge, dat is echt wennen. Iedere ochtend om 5uur gaat die verrekte gong. En daarbij, de hele nacht blaffen er honden, dat maakt me wel wat onrustig. Vanochtend weer vroeg op om met een stel yoga te gaan doen. Dat was heftig zeg, had het zweet op mijn voorhoofd! En dat is dan vakantie hebben!

Vanochtend achter op de motor (helaas geen Royal Enfield, maar toch...) met Emo, een leger-officier in opleiding naar het plaatsje Leh om wat boodschappen te doen. Het meditatiecentrum ligt in Choglamsar, een dorpje naast leh, zo'n 12 km verderop. Ik heb wat dingen nodig en hij wil me graag meenemen achterop de motor. Do you want to ride Indian style, or just normal vraagt 'ie, nou, normaal natuurlijk! Ik schijt echt 7 kleuren, maar hij rijdt veilig. Hij regelt in Leh vervolgens alles voor me, en wil ook alles voor me betalen. Dus denk ik er goed aan te doente zeggen dat ik op vrouwen val...dan wil hij nog steeds alles betalen haha, hij is gewoon heel galant. Gelukkig weer heelhuids thuis, en heb toen wel besloten zelf ook een paar dagen een motor te wllen huren. Ja, natuuurlijk een Enfield!! (Ik hoor jullie allemaal al denken...zou je dat nu we doen Linda). Jaja, ik doe voorzichtig!

Vanmiddag met Romana en Emo naar een Tibetaanse dienst in een klooster geweest. Al die zingende en muciserende monniken is altijd gaaf om te zien. Toen de 'oppermonnik' binnenkwam op roze Crocks, toen had ik het echt niet meer, ZO lachwekkend onder dat donkerrode pakje van hem! Vervolgens zat een andere monnik stiekem met z'n mobiele telefoon te spelen tijdens de dienst, haha, vast gehad van een toerist, net als die Crocks.

Zo....ik ga proberen te slapen zo. Hoop dat alles goed is in NL! Echt superleuk om jullie reakties te lezen op deze site!

Tot het volgende verhaal!
Liefs, Linda.

  • 05 Juli 2008 - 16:02

    Sietske:

    Lieve Linda,

    Heerlijk je verhalen te horen, te horen inderdaad want het is alsof ik het je hoor vertellen. Gillen die crocks! Geniet met volle teugen! Ik ga op het moment ook klooster in en uit maar dan met wat mildere temperaturen en tussendoor een paar dagen thuis. Opnieuw afscheid genomen van B. en voel me rustig.Zie er naar uit je te weer te spreken als we onze kloostergangen achter de rug hebben. Veel mooie en inzichtgevende meditaties gewenst en liefs ik denk aan je!

  • 05 Juli 2008 - 16:46

    Evert - Jan:

    Klinkt erg goed allemaal!

    En wat betreft die Enfield....
    Lekker doen waar je zin in hebt.

    Veel plezier en kijk of je ook nog een beetje rust kunt meepakken :-)

    Liefs EJ

  • 05 Juli 2008 - 16:48

    Lisa Ettie:

    Hoi Linda

    We hopen dat je nu we dit schrijven erg lekker slaapt, want we begrijpen dat om 5 uur de wekker weer gaat voor een meditatie.
    We schrijven nu pas omdat we zelf net terug zijn van vakantie maar zullen je met veel plezier volgen. En we zullen maar niet zeggen wees voorzichtig en pas op want meestal doe je toch wel wat je zelf denkt te moeten doen en zoveel vertrouwen hebben we wel in je, meestal is je gevoel goed.
    Tot het volgende berichtje.

    Liefs Lisa Esther

  • 05 Juli 2008 - 18:31

    Anya:

    Owow, ik gnies my stikken om dyn verhalen. Sliepen ergens oars is écht dyn ding (NOT), herrie, betied op. Echt humor. Heerlijk om dy te lezen! Geniet durfan frau! Doch olles west sin in hest! Dikke TUT!

  • 05 Juli 2008 - 19:04

    Eveline:

    Dag schat, wat heerlijk je verhaal te lezen. Ik kan het mij HELEMAAL voorstellen, wat je vertelt! Geweldig leuk. Geniet maar lekker. En die Royal Enfield.... gewoon doen. Voorzichtig doe je toch wel. Maar 't is een feit, 't zal best even wennen zijn, alles 'net andersom' en best zware motor. Stoer joh!
    Dikke kus en warme knuffel, Eveline

  • 05 Juli 2008 - 19:55

    Ditta:

    Hallo Lieverd,

    Erreg leuk om zo contact te houden, leuke verhalen.
    Hier alles prima, een stuk kouder en natter. Ik ben net weer terug in Nederland. Ben naar Pien haar trouwerij geweest. Ze zag er erg mooi uit in het groen.
    Timo heeft nu wel last van een jetlag. Hij wordt 's nachts om de 3 uur wakker, dus ik voel met je mee wat slapen betreft.
    Nog heel veel plezier en ik blijf lezen.
    Groetjes en een dikke tut,

  • 06 Juli 2008 - 02:26

    Bernadette:

    Haaaaa! Een Enfield, ook jij hebt er dus opgezeten, gaaf zeg!Geniet van de ritjes die je gaat maken, enne.....links rijden,links!! Wat is het leuk om van je te lezen,ik kan me voorstellen dat het weer een hele overgang is geweest van Nederland naar daar.
    Ik denk aan je met regelmaat,dikke knuf, Berna

  • 06 Juli 2008 - 07:45

    Marielle:

    wat fijn allemaal! goed van je te lezen (btw wel wat kleine lettertjes; oma wordt oud, of ze had gisteravond wat minder moeten drinken ;)
    mooie verhalen, geniet!

  • 06 Juli 2008 - 08:16

    Heit:

    Hoi Linda,

    Mooi dat je zo geniet. Je hebt altijd al het "avontuurlijke" opgezocht.
    Blijf jezelf en maak er een mooie vakantie van.
    totziens Heit.

  • 06 Juli 2008 - 09:05

    Miriam:

    Heerlijk die reisverhalen! Beroerd slapen zou ik daar ook doen, maar dat kun je hier wel weer inhalen. Gisteren leuk feestje in Bloemendaal (naast de 40e verjaardag van Gordon) gehad en vanaf nu wordt het broeden op het nest. Dus ik lees graag de avontuurlijke verhalen op afstand met je mee.
    Veel liefs en X

  • 06 Juli 2008 - 11:59

    Nelly:

    hoi linda wij kregen het adres van je vader dus nu kunnen wij ook je mooie reis verhalen volgen spannend hoor . gr van jacob en nelly

  • 07 Juli 2008 - 06:41

    Gea:

    Dag lieve Linda,

    Heerlijk om je verhalen te lezen, zie het helemaal voor me en krijg onwijs veel zin om ook op pad te gaan.... helaas....

    Geniet joh!!!

    Knuf

  • 07 Juli 2008 - 17:45

    Charlotte:

    Lieverd, wat heerlijk die verhalen van je. Ik begin te lezen met een glimlach en eindig met een enorme greins! Hoef me gelukkig geen zorgen te maken, ik bespeur geen eenzaamheid in je verhalen. Fijn. ik vind je zo stoer. Kan niet wachten om je weer echt te zien en alle verhalen te horen. Veel liefs, Charlotte

  • 08 Juli 2008 - 15:40

    Christel:

    Ha stoer wijf,
    wat gaaf en goed allemaal.
    Leer, drink en geniet van alle ervaringen.
    Dikke zoen, Chrissy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India 2008

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2008

de laatste dagen in India...

25 Juli 2008

Aftellen geblazen!!

21 Juli 2008

4 dagen Enfield!!

17 Juli 2008

So far so good!

13 Juli 2008

en dan ineens is het koud!
Linda

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 60188

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 11 April 2012

Israel!

02 November 2009 - 29 November 2009

Laos 2009

01 Juli 2008 - 29 Juli 2008

India 2008

10 Februari 1972 - 30 November -0001

Levensreis van Linda

Landen bezocht: